25 Ocak 2019 Cuma

TORONTO GÜNLÜKLERİ -14

EH! KANADA SOĞUĞUNU DA GÖRDÜK!

Buraya gelirken donacağız diye korkup bavulumuzun 2/3'sini kalın eşyalarla doldurup baş etmeyi umduğumuz meşhur Kanada soğukları ile müşerref olduk geçtiğimiz haftasonu. Daha önceden -6 -7'lerle tanışmştık ama gördük ki onlar hiç bir şey değilmiş! Resmen -23 gördüm telefonumun ekranında. Derece -23 gösteriyorsa hissedilen -30 civarlarında bir şeydi sanırım. Ben havanın bu kadar soğuyacağını duyunca herkes evine kapanacak, sokaklar bomboş olacak sandım ama ne gezer! Herkes normal hayatına devam ediyor valla. Biraz daha kalın mı giyiniyorlar ondan bile emin değilim. Dış görünüşleri aynı; atkı, bere, eldiven, kalın mont. Belki içlerine daha kalın bir şeyler giyiyorlardır. Onu bilemem ama  çıplak ayağa giyilmiş lastik ayakkabılar da gördüm. Alışınca böyle oluyor zaar.

Kimileriniz niye hava durumu yazı konusu oluyor diye düşünüyorsa, son yıllarda Kanada'ya göç oranındaki inanılmaz artışı göz önüne alarak buralara gelme düşüncesi olan insanların veya üniversitelerin ABD'den daha ucuz olduğunu düşünürsek çocuğunu buralara okumaya yollayacak olanların kış şartlarına biraz aşina olmaları adına yazıyorum. bir de ağlanıp sızlanıyoruz ama coğrafik açıdan ne kadar şanslı bir bölgede olduğumuzun bilincine varalım diye.

Her normal Türk vatandaşı gibi, hele de Ege kökenli olduğum düşünülürse, ben de havanın ilk soğumaya başladığı -6'ları gördüğümüz zaman mızırdamaya, sokağa çıkmamaya, çıkacaksam da içlik dışlık ne varsa giyinerek çıkmaya başladım. Yanımda getirdiğim mont az mı gelir, bir kar botu alayım telaşıyla burada yedi senedir oturan arkadaşım Çiğdem'i yedim. Neyse ki, montun iyi, şimdilik alma gerekirse bakarız gene diyerek beni ikna etmeyi başardığı için sadece kar botu alarak kurtardım. Yavaş yavaş -8 -10 olmaya başlayınca -3 -4'ler iyi gelmeye başladı. Sokağa da çıkıyorum yavaş yavaş falan derken birden geçtiğimiz haftasonu gündüz -13, -20, -23 şeklinde meşhur soğuğunu gösterdi Toronto. Misafirim de var. Çıkmamazlık da yapamam. Gene ne varsa üst üste giyinip attık kendimizi sokaklara. Soğuk mu soğuk! Kuru, keskin bir soğuk! Ancak abartmış olmalıyım ki çok terledim bir yandan da. İnsanın kulakları, yanakları, burnu yanıyor. Sevgili Şeniz arkadaşımın Lapland'a giderken aldığı bilumum iç- dış malzemeleri bana vermesinin hayrını görüp kendisine binlerce hayır duası yolladım. Kulakları yanakları kapatıp idare ettik. Her taraf kar ama sokaklar  normal akışında. Hemen tuz dökülüyor hatta fazlasıyla! Hatta daha önceleri köpeklerine patik giydirenlerin orada burada resmini gördükçe çok anlamsız ve köpeklere eziyet gibi gelmişti ama tuzlu sokaklarda yürütmekte zorlanan köpekleri görünce patiklerin hikmetini anladım. Daha bir kaç hafta evvel ağaçların altında bankta oturup yazı yazdığım, kitap okuduğum park buz tutmuş, çocuklar buz hokeyi oynuyorlar. Mini mini bebeler sıkı sıkı sarılmış bebek arabalarında havaya çıkarılmış. Değişen hiç bir şey yok. Hayat aynı. Belediye hemen yolları ve kaldırımları temizlediği gibi, her ev de kendi önünü temizlemekle yükümlü. Arara atlayanlar olsa da genelde bu kurala uyuluyor. Bir tek -23 olduğu gün evden çıkmadım. Çok da zorlamanın bir alemi yok diye düşündüm. Şömine başında daha güzeldi hayat.

Şimdi gelelim işin güzel tarafına. Bir kere bu soğuğu atlattınız mı geri kalan günler gayet iyi geliyor. -10 mu, aa iyiymiş bugün diyorsunuz. Hele -2 -3 falan sıcak hava canım durumu gelişiyor. Gerçekten benim giydiklerim azaldı. Pantolon altı içliksiz veya taytsız çıkmazken şimdi attırdım onları. Hava paşalar gibi 1 ile -1 arası oynuyor iki gündür. Bildiğin sıcak yani. Zaten Toronto hava konusunda adamı şaşkına çevirme konusunda bir numara. Bir gün -10 derece ertesi gün 6 derece olabiliyor. Sabahları sokağa çıkmadan muhakkak hava durumuna bakmakta fayda var. Kafanın dikine göre gidersen terden ölebilir veya soğuktan tir tir titreyebilirsiniz. Hava durumu aplikasyonuyla yakın ilişki kurmak gerek.

Ay soğuklara da gittiniz, ne yapacaksınız diye endişe edenlere, Kanada iyi de soğuk kardeşim diyenlere, benim çocuk yapamaz o soğuklarda diyenlere diyeceğim abartılacak bir durum yok. Gayet güzel alışılıyor. Her şey güzel organize edilmiş. Korkacak bir durum yok yani. Hatta hayatınızda görmediğiniz kadar güzel karın keyfini bile çıkarabilirsiniz. Ancak kar erirken etraf çamur tabii. Orası sevimsiz ama İstanbul'da da öyle.

Bu dediklerim yalnız Toronto için geçerli! Tüm Kanada diye algılamayalım lütfen.




Hiç yorum yok: